Tele2 lanserar lågsprisoperatören Penny

För att kunna konkurrera med andra lågprismärken på marknaden har Tele2 lanserat ett nytt varumärke - Penny. Penny erbjuder både mobil- och bredbandsabonnemang till ett lågt pris, utan vare sig bindningstid eller uppsägningstid. Bredbandskunder som även tecknar ett mobilavtal får dessutom dubbel surfmängd på samtliga abonnemang. Nedan kan du läsa mer om den nya budgetoperatören!

Tanken med det nya varumärket är att det ska vara billigt, enkelt och överskådligt. Det som gör att Penny sticker ut på marknaden är att abonnemangen är app-centriska. Det innebär att kundens alla tjänster har flyttats till en app som fungerar som en “self service-miljö”. Som kund ska du därmed enkelt kunna justera ditt abonnemang efter dina behov, oavsett om du har bredband eller mobil. Du kan exempelvis ändra surfmängd eller hastigheten på ditt bredband direkt via en appen.

Fria samtal, sms och mms ingår i samtliga abonnemang inom Sverige. Om du åker utomlands, eller tar del av andra tjänste via samtal eller sms som kostar extra, betalar du via en så kallad Pennypott i appen. Priserna för mobilabonnemangen ligger ungefär i linje med andra lågprisvarumärken som Hallon och Vimla. I jämförelse med Comviq, som också ägs av Tele2, är Penny överlag billigare avseende mängden data per krona. Penny erbjuder dessutom ovanligt låga priser på extradata. Att köpa till 1 GB data kostar exempelvis endast 29 kronor. Det är bra mycket billigare än konkurrenterna, där priset ligger mellan 45-99 kronor per GB. Vidare låter Penny sina användare spara surf med upp till tre gånger så mycket som ingår i det aktuella abonnemangets surfkvot. Till skillnad från många konkurrenter så erbjuder Penny dock varken student- eller pensionärsabonnemang. Operatören har inte heller stöd för Wi-Fi-samtal, VoLTE eller eSIM.